یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

تهديد تازه ويکي ليکس:

اطلاعات شخصي کاربران مشهور توييتر را منتشر مي‌کنيم

ويکي ليکس

شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۰۰


مديران سايت افشاگر ويکي‌ليکس يک بار ديگر با اعلام قصد خود براي انتشار اطلاعات خصوصي صدها هزار کاربر تاييد شده اين سايت که عموما چهره هاي مشهوري هستند خبرساز شده‌اند.

وايمکس نيوز- يک حساب کاربري در توييتر که متعلق به ويکي ليکس است اعلام کرده که يک پايگاه داده در اختيار دارد که شامل اطلاعات حساسي در مورد اعضاي تاييد شده توييتر است.

از جمله اين اطلاعات حساس مي‌توان به نام و نام خانوادگي، روابط خانوادگي، وابستگي‌هاي سياسي و امور مالي کاربران تاييد شده اشاره کرد.

در اين حساب کاربري ادعا شده با ارائه اين اطلاعات به نرم افزار هوش مصنوعي ويکي ليکس قرار است جزييات ارزشمند بيشتري در مورد روابط و عملکرد مالکان اين حساب ها به دست آيد. اين ادعاها در شرايطي مطرح مي شود که توييتر هميشه بر حفظ اسرار و حريم شخصي و امنيت کاربران خود تاکيد داشته و حالا مشخص نيست اين اطلاعات چگونه به دست ويکي ليکس افتاده است.

توييتر از افشاي اين مساله که چه تعداد از کاربران اين سايت داراي حساب هاي کاربري تاييد شده هستند، خودداري کرده است، اما تعداد اين حساب ها حدود 237 هزار مورد برآورد شده است. اين حساب ها با يک علامت تاييد آبي از ديگر حساب ها متمايز شده اند.

قابليت مذکور از سال 2009 و به اين منظور  راه اندازي شد که مشخص شود حساب هاي کاربري مربوط به افراد مشهور واقعا متعلق به خود آنها هستند يا خير.

اگر چه توييتر در مورد اين خبر موضع گيري نکرده، اما کاربران اين شبکه اجتماعي به طور گسترده از ويکي ليکس انتقاد کرده و مي گويند اين کار به امنيت و حريم شخصي کاربران آسيب مي زند.

منبع: فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو